söndag 26 juni 2011

Drömmar om sol och bad..

... får man just nu inget utlopp för här i Sundsvall i alla fall. Har varit ledig veckan som gått och vädret har varit halvdant minst sagt. Det har dock haft det goda med sig att man utan större betänkligheter har kunnat pyssla ohämmat när man inte idkat markservice till sommarlediga barn. Dessutom har det  ju, som ni säkert vet, pågått en CC på Svensk Scrapbooking sista dryga veckan- ovanligt vältajmat måste jag säga :).

En av utmaningarna är att göra ett vykort från en favoritplats och det har jag gjort ....vet bara ännu inte exakt var på kartan den ligger men tänker mig att jag ska räkna ut det och åka dit senare i sommar :) !


Det här ursköna stämpelmotivet av Mo Manning, "Little Umbrella" från Stamping Bella, fanns nyligen i shopen men verkar tyvärr ha tagit slut. Lite andra läckra badbrudar kan man dock hitta här. Inte heller mönsterpappret från Imaginisce med Nemo och hans kompisar verkar finnas kvar  men dessa härliga BoBunnypapper har massor av sol-och havkänsla  tycker jag.
Blommorna är gjorda mha Daisy-puncharna,  large och medium. Har stansat  ut i akvarellpapper, färgat in med distresser, vikt till dem lite, glimmermistat och toppat med lite vit Puffy Velvet. Röda brads och röda halvpärlor. Och så lite stranfynd :).


Baksidan ...


Stämplat sjögräs med en Magnoliastämpel och klippt ut lite småfirrar ur mönsterpappret. Ett par frimärksstämplar och PostCardstämpel från detta och detta TH-set.

Hoppas nu på lite bättre semesterväder åt alla lediga. Själv ska jag jobba några veckor till innan jag får semester "på riktigt".

Ha det gott!
Kram
Eva

4 kommentarer: