onsdag 1 juni 2011

Tävlingsbidrag för Maj månadsutmaning!!

Ojojoj!!! De två senaste dagarna har det bara vällt in bidrag!!! Såååå himla roligt!!!


Bidrag nr. 31

"Hej!
Här kommer mitt bidrag. Jag valde raden: band/snöre, 3 mönstrade papper och fjäril.
Ha det bra
Johanna
http://johannascardmaking.blogspot.com/ "



Bidrag nr: 30


 
"Jadå, jag är med de här månaden också :)
Jag har altrat ett ljus som jag gav bort till en kompis när jag var ditbjuden på frukost. Jag har valt raden med snöre/band, 3 mönstrade papper och fjäril. Snöret har jag till snörningen baktill, de tre papprena är två till banderollen varav ett också fick bli baksida till fjärilen, och så det tredje till den "håliga" delen av fjärilen. Ja, och fjärilen är ju fjärilen som jag har gjort själv.
Fler bilder kommer i min blogg på torsdag, http://designannique.blogspot.com

Ha det gott!

/Annica" 
Bidrag nr. 29
"Hejsan!
Här kommer en LO till maj månads utmaning. Jag valde raden med färgen turkos, band och fjäril. Jag är inte helt säker på min tolkning eftersom det stod BandMist i ena rutan. Jag tolkade det som att det endera är band eller mist, stämmer det? Eller finns det faktiskt nåt som heter bandmist?
Nåja, jag hoppas mitt bidrag är godkänt i alla fall :-)
Vänliga hälsningar från
MissGoldie
(Anna-Lena Nyfors-Norrgård)
http://www.missgoldies.blogspot.com/



Bidrag nr. 28
"Hej!
Här kommer mitt bidrag till maj månads utmaning Jag valde band/snöre, 3 mönster papper och fjärils raden i bingo rutan!

mvh /ellen


Bidrag nr: 27

"Hej!
Mitt bidrag till Maj månads utmaning.
Jag utgick från diagonal rad  stämpel,halvpärlor och fjäril

Jessie
pysselverkstad.blogspot.com
"



Bidrag nr: 26

"Hej!!
Bättre sent än aldrig, här kommer mitt bidrag.
Jag har valt den översta raden, stämpel/stämplar, spets, färgen turkos.
Av detta gjorde jag en LO.

Kul med utmaningar.
Mvh
Helen Livgård



Bidrag nr: 25

"Hej 
Här kommer ett bidrag från mig till Maj-utmaningen!
Jag valde sista raden på tre – i - rad brickan J
Hälsningar
Linnéa Zaphf"


Bidrag nr: 24


"Här kommer mitt bidrag till MAJutmaningen, jättekul utmaning!

Kram Linda
Bidrag nr: 23
"Hej 
Här kommer mitt bidrag till månadsutmaningen maj.
Jag kunde inte välja en bingorad så jag slog till på allt.
Med hälsningar
Ann-Sofie"


Bidrag nr: 22

"Hej!
Här kommer mitt bidrag till majutmaningen. Gjorde en dekorativ "trådrulle" med raden turkos-band-fjäril.
MVH
Kerstin M"


Bidrag nr: 21
"Hej!
Här kommer mitt bidrag till majutmaningen!

Jag valde raden med spets, pärlor och 3 mönsterpapper!
Hälsningar Marija" 
Bidrag nr: 20
"Hej
Här kommer mitt bidrag till utmaningen. Jag har använt mig av raden turkos, Mist och fjäril.
Utgått från helt vita papper, maskat och mistat bakgrunden i turkost och rosa och sedan dekorerat med bling och en hemmagjord fjäril.
Tyvärr dålig kvalite på bilden, men färgerna är bättre i verkligheten.
Kram Sussie"



 TACK för helt ljuvliga och så olika (!) bidrag!!! Så himla kul att se!!!

Jag återkommer i början på nästa vecka med vinnaren!

Kram
BellaMio




-------------------------------------------------





Tre bidrag har det kommit in sen sist, lika vackra som de tidigare!!


Bidrag nr: 19
"Hejsan!
Här kommer ett litet bidrag till maj månadstävling.
Jag valde raden med spets, bling å 3 mönstrade papper.

mvh Karin/essmo"



Bidrag nr: 18


"Hej!

Här kommer mitt bidrag till månadsutmaningen i maj.

Jag har valt en diagonal rad med färgen turkose, bling/halvpärlor och band/snöre.



Det blev ett bröllopskort i beige och turkose, ett spetsband där jag också trätt i ett turkose band och så halvpärlorna som är guldhjärtan.

Närbilden är på blommorna som jag gjort på egen hand, stansat ut och monterat ihop i flera lager, chalkat kanterna och sedan glitterstickles på.

De båda hjärtanen är utstansade i två storlekar och båda har jag torrembossat för lite effekt.

Bokstäverna har fått crackle accent på sig och i hörnen har jag stämplat med guld/bronsaktigt som en liten inramning.



//Pillan
http://pillan-pillan.blogspot.com/"


Bidrag nr: 17


Hej på er!
Jag vill jättegärna lämna ett bidrag till månadens utmaning Maj som ni har pågående just nu!
Sänder med två st bilder på mitt bidrag.

Jag valde den sista raden som är: Band/snöre , 3 Mönstrade papper och Fjäril.

Har lagt upp bidraget på min blogg och länkat till er ni hittar bidraget här.

Hälsningar från
Lilla Pyssel Inger
http://scrappingmedinger.blogg.se


Tack för era bidrag tjejer, de är alla jättefina och välarbetade!


---------------------------------------





En hel hög med fina, vackra och välgjorda alster har kommit in till månadsutmaningen :)


Bidrag nr: 16

"Hejsan
Här kommer mitt bidrag till majutmaningen.
Jag har altrat en chokladask och jag valde raden med stämplar, stans och band.

Ha en underbar vecka.
Hälsningar Petra Olsson

Ps. Jag har bloggat den här och länkat till er." 


Bidrag nr: 15


"HEJ!
Roligt att spela bingo med er, och tur nog så fick jag tre i rad och nu kommer min bricka.
Min rad är: Stämpel/Stämplar**Spets**Färgen Turkos
Med insperation från er blogg så gav jag mig på limpistolen för första gången och gjorde en Muffins med tillhörande kartong...
Passande nog så är de någon som fyller år, så de finns ett presentkort utstickande från min lilla gokaka...
Kartongen fick jag fram genom att dissikera en godislåda som jag fick i jul och använda den som mall..!
Stämplat på tag´s:en, spetsen slingrar sig runt muffisen och turkos ditaljer finns på asken.
Tusen tack för en HÄRLIG blogg och en förfarande webshop med många smarriga nyheter!

// Emma
Bättre bilder finns nog på min blogg."


Bidrag nr: 14

"Hej!
Jag har scrappat utifrån raden "stans, bling/halvpärlor och band/mist". (Jag tror att jag även har prickat in raden "spets, bling/halvpärlor och 3 mönstrade papper", men jag är lite osäker på vad ni räknar som spets respektive band.) Mer info och detaljbilder finns i min blogg.

Vänliga hälsningar Helene"


Bidrag nr: 13

"Hej! 
Här kommer mitt bidrag till majutmaningen! Jag har även lagt ut det i min blogg med en länk till Pysseltagens blogg.
Scrappiga hälsningar,
Anna / Zildara"
Bidrag nr: 12

"Hejsan!
Har gjort en korg med 3 olika mönstrade papper. Jag har använt snöre och band, samt en fjäril. Pappersrosorna är gjorda av samma papper som korgen.
Marie Andersson"
Bidrag nr: 11

"Hej!
Här kommer mitt bidrag till maj månadsutmaning. Jag har använd rad nr 2, stans (staket), bling/halvpärlor (i blommornas mitt) och band/mist.
Varma hälsningar
Helén Thalén"
Bidrag nr: 10

"Hejsan!
Här kommer mitt bidrag! Jag valde mittenraden lodrätt, spets, pärlor, och 3 mönsterpapper! Tack för en inspirerande utmaning!
 

Hälsn Ulrica Nehlmark"


Bidrag nr: 9

"Hejsan
Här kommer mitt bidrag till majutmaningen. Jag valde vågrätt rad nr 3. Snöre, 3 mönsterpapper och fjäril.
 

// allram""


 Tack för helt underbara bidrag!!




----------------------------------------------

Ytterligare två bidrag har kommit in och dem bjuder jag er på nu :)

Bidrag nr: 8
"Hej!
Jag valde raden med spets, bling och 3 mönsterpapper.
H. Sara"


Bidrag nr: 7
"Hej!
Här kommer mitt bidrag till majutmaningen. Jag har använt en diagonalrad (stämpel-halvpärlor-fjäril).  Så rolig tävling och jag hoppas mottagaren blir glad för kortet.
Jag har bloggat bidraget och här finns en länk till min blogg.
Hälsningar Primia"


Tack tjejer för superfina bidrag!!
 

------------------------------------------------




Det måste vara en lockande utmaning denna månaden för inte mindre än 6 bidrag har redan kommit in!!!

Titta och njut :)

Bidrag nr: 6

"Hej igen!
Jag har gjort ett bidrag att hänga på väggen som jag hoppas att ni tycker om.
Jag hart använt Band/snöre, 3 mönstr. papper och Fjäril till mitt alster.

Det finns mer bilder på min blogg om någon är intresserad. Den finns på http://cardsrfun.blogspot.com/2011/05/wall-hanging-thing.html 
Jag önskar alla en varm och skön VÅR!
Hälsn. Birgit."



Bidrag nr: 5
"Hej!
Här kommer mitt bidrag.
Jag har tagit på diagonalen, hoppas att det var ok.
Stämpel, bling/pärlor, fjäril (fick man inte det så funkar mitten raden också, stans, bling/pärlor,mist)
Kommer att lägga den med fler bilder på min blogg på söndag efetrsom det är en  20-års present :)

Kram på er Isadory"


Bidrag nr: 4

"Hej.
Här kommer mitt bidrag till majutmaningen. Jag valde raden: spets, bling/halvpärlor, 3 mönstrade papper.
Adressen till min blogg är: http://ankisscrapbooking.blogspot.com
/Anki Berggren" 
Bidrag nr: 3

"Hej!
Här kommer mitt bidrag till majtävlingen.
Jag valde raden vågrät längst ned: Band/snöre,3st mönsterpapper,fjäril.
 Mvh Yvonne" 
Bidrag nr: 2
"Hej! 
Här kommer mitt bidrag till maj månads utmaning. Det blev att prova denna sko vikning. Jag har valt turkostpapper med fjärilar i, men det syns inte riktigt. Jag har gjort MS stansen med fjärilen som egen metall dekoration. Bandet har jag rullat för att få en liten extra tutch på det. Blommorna har jag målat själv med ProMaker och även pärlorna är målade i ProMaker, färgen duck egg, men det syns inte så bra tyvärr. sist har jag mistat allt.
Jag hoppas att ni blir nöjd med bilderna=9
Tack för mig
Mvh Karin Everitt/scraparin"



Bidrag nr:1
"Här kommer mitt bidrag till tävlingen :) 
Valde den första raden i rutan: Stämpel - Spets - Turkost :D
Har även bloggat här.
Kram
Piglet"


Tack allihopa för underbara bidrag!!!

Kram
BellaMio

3 kommentarer:

  1. Va kul att ni nappade på tävlingen. Jättefina bidrag tjejer och jättekul att det var så många olika;) Allt från Lo till Alter.

    Kram Erika

    SvaraRadera
  2. Hihihi.. ännu fler bidrag;) Detta ser jag framemot varje dag efter jobbet( förutom att komma hem till familjen förstås) att se om det kommit in nya bidrag. Fantastiskt kul att ni gör så olika vackra saker med tre små rader;)

    Kram Erika

    SvaraRadera
  3. Jippi fler bidrag;) Hur fina som helst och alltid lika inspirerande att se vad NI gör.

    Kram
    Erika

    SvaraRadera