tisdag 17 maj 2011

Ett hus...


Hej!

Ibland har man en ganska klar bild i huvudet av vad man vill skapa. Denna gången ville jag nyttja Hus Diesen från Tim Holtz. (Förlåt att jag tjatar om denna man;) Jag ville skapa något lite ljusare än det vanliga mörka grung som brukar komma fram på mitt bord.



Jag passade även på att fixa till tre tråkiga ramar. Dom har först blivit grundmålade med Gesso. Gillar detta medium jättemycket. Kanon till att tex grunda med.


Därefter har jag tagit Tissutape på vissa delar av ramen. Så enkelt att dekorera med, enkelt att använda överhuvudtaget;) Fint blir det också! Sen har jag använt Treasure Gold metallic och lagt ett litet slitet utseende. Lite distress Vintage Photo i kanterna och sedan ett lager Seal´n Glue matte finish för hållbarheten.
Ni ser kanske att huset har fått "glasrutor". Jag la ett tjock lager av Crackle Accent i hålen och lite spets fick bli gardiner i dom nedre fönstren och en bit kraftpapper i dom övre.


Trädet och staketet är också Tim Holtz dies. Blommorna är en liten stans, liknande hittar ni här, där jag färglagt och klippt upp bladen in mot mitten . Sen har jag använt mina kulverktyg för att få böjningen på blommorna.

Huset är målat med vit akrylfärg och staketet med Crackle Paint Picket Fence . Lite Treasure Gold metallic hamnade också på staketet. Träd och blommor färglagda med distresserna Vintage Photo, Walnut Stain och Victorian Velvet.

Bakgrunden är distressad med Stormy Sky och Peeled Paint. Trädet som är stämplat är faktiskt TH dies som jag stansat ut i foam med dubbelhäftande tejp för fästningens skull. Enkel stämpel, men välfungerande;)




En liten bild på tavlan i liggande läge.
Med detta vill jag önska en trevlig vecka och må pysslet vara med er nu när vi har fått lite regn (i Skåne i alla fall;)

Kram

Erika

8 kommentarer:

  1. Jag supergillar din tavla, så snygg!!!

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt! Kanske jag gör som du nån dag, jag har de dies med så vem vet. Snyggt var det i alla fall.
    Kram Marina

    SvaraRadera
  3. Jättefräckt!!
    Roligt att göra det till en tavla!!

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  4. Vilken ljuvlig tavla, riktigt snyggt med TH
    diesen!
    Kram Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  5. Åhh, den här lilla tavlan gillar jag jättemycket.
    Färgsammansättningen var så läcker!
    mvh Eva

    SvaraRadera
  6. Otroligt fin skapelse! Verkligen imponerande. o.O
    Kram

    SvaraRadera