lördag 16 april 2011

Påskägg!!

Ja nu är det ju inte långt kvar till påsk! Visst är det härligt, vädret blir definitivt bättre, ledighet i flera dagar hägrar och jag har redan börjat planera påskmiddagar och vart jag ska gömma barnens påskägg :)

För ett tag sedan fick jag finfina påskägg i papier-maché av Inger och dem har jag gett mig på att dekorera. Det var riktigt roligt även om det inte alls blev som jag tänkt från början, hihi...


Eftersom man inte får ladda upp hur stora och långa filmer som helst på Youtube så fick det blir två klipp idag, ett till varje påskägg.

Del 1:


Del 2:




Å så lite bilder oxå så klart!


Det här första ägget har jag dekorerat med ett pack-papper från butiken som jag stämplat med lite olika stämplar och sedan limmat fast på papier-maché-ägget med Mod Podge - Sparkle


När det torkat färgade jag in det med Distresser (Dried Marigold, Mustard Seed och Old Paper) och limmade fast fin spets och det nya fina pärlbandet som kommit in i butiken i veckan.




 Minirosor finns massor i butiken just nu och för mig är påsken gul och lila så det fick det bli på mina rosor :)



 En vacker fjäril som jag stansat ut i ett spillbitspapper och sedan färgat med Distress - Dusty Concord innan jag limmade fast den.




 På baksidan av ägget har jag limmat fast ytterligare lite minirosor. Blev såååå fint :)


Och så det andra ägget:
 Lila och gult även här, hihi...

Det här ägget målade jag med vit Crackle Paint och sedan färgade jag det med Distress - Dusty Concor. Sist strök jag på lite Treasure Gold oxå. Gillar verkligen den!!



Från början hade jag tänkt att klä in det här ägget i gulligt påskpapper och ge till min dotter. Men pappret var så väldigt tjockt att jag inte vågade mig på det :)

Istället klippte jag ut denna söta kyckling från pappret och gjorde ett fint hängsmycke med hjälp av Tim Holtz Facettes.

En fin rosett och så var framsidan på detta ägg klart!



Lite fjärilar som jag stansat ut med Martha Stewarts punch och sedan limmat fast dem dubbla tillsammans med gula minirosor och pärlpluttar fick stå för de övriga dekorationerna.

Även de här ägget har så klart fått sig en omgång med Treasure Gold... Tyvärr är jag rädd för att ni kommer få se mig använda det ooooofta i mina videos!



Nu ska jag åka och titta på min mellanson som har Rugbymatch idag!! Spännande...

Kram
BellaMio

7 kommentarer:

  1. ååå vad superfina!!!!!!!!! Helt underbara!

    SvaraRadera
  2. Sååååå fina !!!
    Vad är det för en stans till fjärilen på första ägget ???

    SvaraRadera
  3. Vackra med intressanta tekniker! :-)

    SvaraRadera
  4. wow...this is awesome!! I'll be trying this too!! I just made a star card, actually my second, haven't quite finished the first one! Here is my blog post with the card! Thanks so much for your help! Teresa (catz)
    http://scrapthis-catz.blogspot.com/2011/04/star-card.html

    SvaraRadera