onsdag 27 april 2011

Kort med favoriter från Bo Bunny

Hej på er!
Hoppas ni haft en trevlig påsk! Jag hade så trevligt att jag blev alldeles dagvill och liksom glömde bort min bloggdag förra veckan. Så kan det vara att vara ledig en vecka, då kopplas hjärnan av ;D. Men pysslade gjorde jag inte heller förrän i söndags, men nu så är jag igång i ett riktigt kortflow, så härligt!

Jag lovade er ju kort med de stämpelmotiven jag embossade här med detta fina stämpelmotiv från Inkido! Ni ser att jag inte kunde låta bli att göra ett stafflikort, jag vet, jag är tjatig och oförbätterlig! =D

Jag gillar verkligen de här papperen från Bo Bunny och nu vill jag visa er två sidor av samma serie, allt beror ju på hur man kombinerar och komponerar, det ena här först är lite mörkt och ruffigt som jag lättat upp med vit spets.

Här en liten närbild på rosett och blommor.

Det andra färgglatt och härligt som jag ruffat till genom att riva kkanterha med min edge scraper och därefter  inte distressa kanterna, de blir ju lätt en mjukare framtoning då. Jag har också låtit chipboardfjärilarna ha sin råa yta kvar här, för att jag gillar kontrasten mellan det fina och det lite råa.

Här har jag lekt lite med olika sorters band. Och hug snugbandet är helt underbart att knyta rosetter med. Grön crisp och vit spets fick också plats!  Det härliga papperet som är orange på ena sidan och härligt glada ränder på den andra heter Vicki B Stripe passande nog!

Önskar er en trevlig fortsatt vecka!

Kramar, Cath.

5 kommentarer:

  1. Stafflikort är snygga! Dessutom ser de mer bearbetade ut och enkla. Härliga färger;)

    Kram Erika

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga alster du gjort.Stämpeln är bara sååå snygg.

    Ha,det gott!

    SvaraRadera
  3. MYCKET MYCKET snygga ljuvliga kort du har gjort jag gillar massor:)
    Kramar från Lilla Inger:)

    SvaraRadera
  4. Härliga kort!Älskar det gröna stafflikortet!
    Kram

    SvaraRadera