onsdag 23 mars 2011

Påsk på burk!

Hej på er!
Har ni också börjat längta till påsken? Det är ju sen påsk i år men snart nog är vi där så det gäller att förbereda i god tid. Det är ju skoj att ge bort en och annan liten gåva, det tycker i alla fall jag.


I den här burken har det varit majs. Men jag gjorde som jag har sett lite varstans, jag öppnade den i botten så att ovansidan fortfarande är obruten. Sedan diskade jag ur den och så fyllde jag den med nåt riktigt gott och gav burken en ny botten av cardstock.


Så dekorerade jag den med ett betydligt snyggare papper än majsburkens. Det blev det fina Hopp från Sagan om våren från Piondesign.
Pearls förstås och så minirosor och natursnöre. Löven har jag stansat ut med en MS-punch.


Här ser ni botten! Kan ni gissa vilket innehåll burken har? Hihi! Det tror jag nog ni kan...

Jag vet i alla fall att det kommer garanterat bli fler konservburkar med trevligt innehåll, mycket majs blir det på menyn framöver... ;D

Kram på er alla!

Cath.

7 kommentarer:

  1. Helt underbar, ska också fixa till nån burk.Måste bara köpa en bättre konservöppnare.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  2. Tack för detta helfästliga tips! Skall definitivt göra detta, måste dock också köpa en ny konservöppnare, min ger så trasade och vassa kanter.
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Ska oxå fixa till minst en burk till påsk.
    Din är superfin

    SvaraRadera
  4. Kanonfin!! och vilken kul idé, måste testas :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh vad söt! Tusen tack för en toppenidé.
    Kram

    SvaraRadera