tisdag 15 februari 2011

Bok som gåvoask!? Funkar...

Hej!
Ja då var det tisdag igen och man har hunnit pyssla lite;) Jag har sett detta lilla alster runt omkring på lite olika bloggar och varit sugen på att ge det ett försök. Så jag började förra
veckan och fick lite tid att avsluta i helgen som var.


Framsidan med en bild från Graphic 45 nya serie Once upon a springtime. Hur underbara som helst. Sen har jag lekt med en Tim Holtz mask. Båda delarn! Halvpärlor, grovt snöre och straw cardstock som jag kört i wellpap hjulet;)


Så här ser den ut från sidan! Här ser ni mitt nya favorit band också, Hug Snug band. Helt underbart! Jättelätt att färga till rätt nyans. Nu har ju Inger tagit in ca 22 färger, men om det mot förmodan inte skulle finnas rätt färg så kan man alltid mista eller distressa det. Det som ser ut som boksidor är helt vanlig cardstock som jag bigat med 1 cm mellan rum och sedan vikt som ett dragspel. Sen klistrar man ihop dessa till en fyrkan/rektangel. Sen har man sin ram att klistra fast och lägga något vackert eller gott i.



Insidan med ännu mer Once upon a springtime. Det bildas ett naturligt fack att lägg en gåva i. Mycket gott får plats!;)



Ryggen med två brads som liknar skruvar!




Baksidan! Här ser man fortsättningen på masken som följer hela vägen runt. En kalender stämpel från Tim Holtz fick bli avslutning.


Detta har jag använt;

Straw cardstock
Vit cardstock
Halvpärlor
Distressfärg Vintage photo
Graphic 45 papper Pixie Post och Enchanted Forest
Hug snug band Färgat med Glimmer Mist
Grovt snöre
Wellpap veckare
Brads
Tim Holtz mask
Tim Holtz stämpel



Den är inte så avancerad som den ser ut, men den blir fin.
Det kommer bli fler av denna sorten!

Jag hoppas ni provar!

Kram

Erika

3 kommentarer:

  1. Åh vad härlig ! Vill jag gärna prova.
    "Dragspelsbiten" viker man den och formar till en rektangel eller skär man fyra delar och klistrar ihop?
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda!

    Man skär fyra delar som man bigar, viker varanat håll(som dragspel) och sen klistrar ihop. Är på Pysseltagen strax efter 17 på torsdag;)

    Kram Erika

    SvaraRadera