lördag 29 januari 2011

Gå-bort present!

Idag har jag suttit och knåpat på en gå-bort present eftersom vi nu klockan tre ska äta middag hos goda vänner. Jag tycker det är så roligt att ta med något annorlunda att ge värdinnan.

Så jag har dekorerat en ask med After eight med läckert råååååsa papper som Inger skickade med i mitt senaste DT-paket. Gillar den färgen, hihi...


Annorlunda för att komma från mig va? Men jag KAN skapa med färgstarka papper oxå, hihi...

Överst har jag pappret So In Love från Echo Park Paper och på kanterna har jag matchat med Lipgloss/Stone. Jag har stansat båda papperna med en kantstans från Martha Stewart och så chalkat dem så klart!

På sidorna har jag fäst lite pärlpluttar och det fick räcka som dekoration där.


Tycker den här stämpeln från Rox Stamps är så underbar. Det är en sån där "må-bra"-stämpel :)

Jag har stämplat med Color Box Pigment Brush - Chestnut (tycker det är den absolut bästa färgade dynan till embossing) och så embossat med Rangers Clear - Super Fine Detail, såååå bra!! Sen har jag rivit kanterna och färgat dem lite och sist har jag stänkt några droppar med Glimmer Mist över det hela.




Ett rejält blomarrangemang tyckte jag krävdes på denna skapelse!

En större lila blomma från Prima som jag både distressat och mistat lite grann, läckra rosor i ljust rosa och en lite mörkare. Två små bruna rosor, några dekorationsbär och lite pärlspröt fick plats :)



Å så en fjäril oxå!!! Den här kommer från Grungboard-setet Nature.

Jag har först målat den med Crackle Paint - Tattered Rose, sen har jag lagt ett tjockt lager med 3D-lack över och innan det hann torka tryckte jag dit de ljusa pärlorna och den bruna i mitten. Och sist strödde jag över lite glitter som pricken över i:et! Tycker en fjäril behöver lite bling, hihi...

Nu är det allt bäst att jag tar och slänger på mig ytterkläderna så vi inte kommer för sent till middagen för det är det värsta jag vet!!

Tjingeling!
BellaMio

3 kommentarer:

  1. Så flott, helt nydelig dekorert! :)
    Ha en flott lørdag. :)
    Klem, Anne.

    SvaraRadera
  2. Jättefint allting =)
    Ha en fortsatt trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Long time no see and I can not visualize him. Full of beauty. Greetings.

    SvaraRadera