fredag 21 januari 2011

En LO och ett kort!

Ja, jag har fastnat helt för denna underbara mask av Tim Holtz:)
Kände att den passade så bra till Nyårstema.
Materialet jag använt är väldigt "miljövänligt"dvs.
papperna är spillbitar från lite olika julpapper och
dekorationerna är bl.a stjärnor från nyårsdukningen!
Spets och Charm dock direkt från shopen!!
Här en närmare titt på wellpappen. Jag målade först med
vit crackle paint och sen penslade jag på lite
perfect pearl så det glimmar fint.( i alla fall i verkligheten).
Likadant på chipboardstjärnorna.
En egenhändigt virkad "cirkel" på tagen.
Och så ett Grattiskort med mycket guld till en underbar vän
vars namn börjar på C !
Jag har köpt ett nytt kort till min Slice, Nursery Rhymes
och det är helt underbart! Måste berätta lite om det:
Man kan få bokstaven/figuren spegelvänd och dessutom
en skuggning bakom. Jag har gjort C (rättvänt såklart hi,hi) och en
svart skugga bakom. Håll utkik efter MS+ när du handlar så får du
den här möjligheten. Toppen tycker jag.
Även kronan är från samma kort. Den gröna swirlen är från Basics 3.

Som bas svart CS, ovanpå ett grönt guldskimrande crispyband.

Ett papper från My Mind´s Eye Halloween serie där jag

stämplat och embossat i guld en gammal hörnstämpel och

en Grattis stämpel från Inkido.

En underbar stor blomma från Prima och två gröna minirosor.

Ber om ursäkt för det större utrymmet mellan raderna

här i slutet men det verkar som om jag och datorn inte talar samma

språk så det får bli såhär. Kanske klurar ut det till nästa vecka!

På återseende Kram Linda

1 kommentar:

  1. Så vacker layout Linda, ja den masken passade in suveränt. Och ditt kort är bara sååå fint! Jag tar alltför sällan fram min Slice, men jag är så himla nöjd när jag väl gör det. Ändå står den inte långt bort...

    Kramar!

    SvaraRadera