torsdag 25 november 2010

Tips & Trixs-torsdag: Enkel påse!

Hej!

Snart helg igen och första advent på söndag. Tänkte att ni kunde behöva en snabb "påse" att ha till hands om ni ska ge bort något i helgen;)




Ni får ursäkta färgen på tutorialbilderna, inget direkt fotoljus man har över hobbybordet;)
Tror och hoppas ni ska förstå ändå.



Ett 30x30 papper. Hittade föra årets Graphic45 julpapper.



Hitta mitten, 15 cm in. Ta och vik in pappret mot mitten som på bilden. Vik in det från båda hållen. Det kan bli en liten millimeter överlappning i mitten, skär bort hälften från var sida.



Sen ska ni vika in pappret vid 11,2 cm, från kortsidan. Då ska det se ut så här.



Sen ska ni ta de inre "hörnen", som jag så fint ritat pilar mot, och vika snett utåt som ni kan se på nästkommande bilder.



Vik hörnen utåt.



Så här ska det se ut. Detta ska ni göra med alla fyra inre "hörn".



Har ni fått allt rätt så ska ni ha ett papper som ser ut så här.



Det blir lite likt en "båt";)



Sen är det dags att klistra. Använd ett klister efter er smak. Som ni ser på bilden så har jag klister på en "treangel" i hörnet och skrivit lappar på dom andra hörnen som också ska ha klister;)



Har ni klistrat rätt så ska ni ha en "påse" framför er som ser ut så här. Jag la min under skärmattan medans klistret torkade för att pappret skulle hålla sig rak vid klisterhörnen.
När klistret torkat så är det bara till att dekorera påsen. Här nedan ser ni hur jag gjorde.



Jag valde att sätta öljetter till bandet som håller ihop påsen. Kantstans från Martha Stewart.



Stämpeln kommer från Inkido, Pepparkakor. Har använt distressfärg Maghogny som jag sprejat lite vatten på innan jag stämplat på akvarellpapper. Det blir en helt annan färg!
Blommorna är utstansade Dasy liten och mellan, tillvikta och distressade. Har även använt Briliant Galaxy Gold på påsens alla kanter och även på blomman, ger ett guldigt glitter intryck. Halvpärlor och en klassisk grenstans (denna finns i shopen).



I påsens nederkant har jag stämplat en bord runt om, Parisian Anthology clear stamp från PinkPaislee.


Etikett stämpeln även den från Inkido. Här har jag fortsatt att dekorera med den hemma gjorda "julstjärnan" och kvist stansen.
Blommorna är stansade i straw cardstock och kvistarna i craft cardstock som jag färgat med distressfärg.

Hoppas ni får till påsen och kan ha nytta av den;)

Kram

Erika

3 kommentarer:

  1. Såå snygg påse.
    Helt klart en vikning som man får testa på.
    Tack för inspirationen.

    SvaraRadera
  2. Gu va spännande, det ska jag testa!

    SvaraRadera
  3. Nu har jag testat att vika en påse enligt din beskrivning. När man väl gjort det en gång e det lätt som en plätt. Jag ska dela med mig av vikningen till fler! Tack för inspiration!

    SvaraRadera