lördag 13 november 2010

Sista-minuten Farsdagskort!

Här kommer ett enkelt Farsdagskort!


Om man inte är ute i tid får det bli desstu enklare.
Jag har använt lila cardstock, 22 x 15,5 cm, viks på mitten.
Mitten av framsidan längst upp har jag skurit bort en rektangel ca
2(längd) x 1,5 (höjd)cm och sen en skåra rakt ner från mitten
på rektangeln 5cm. Viks upp som slag på kavajen.
"Skjortan" är gjord av dubbelsidigt mönsterpapper 10,5 x 15 cm.
Skär en skåra mitten upptill 2,5 cm och vik ut som skjortkrage.
Till flugan en bit band som jag vikt ett par ggr och snört ihop
med en bit tråd. Limma på en pärla. Limmas fast.
De två bradsen som knappar sätts på innan "skjortan" limmas fast
på insidan.
Näsduken: Klipp till en liten triangel, limma fast bakom en bit lila cardstock.
Har man mer tid så kan man ju göra det lite mer avancerat!
Kram till alla pappor!
Linda





2 kommentarer:

  1. Jag hade helt glömt bort farsdag så jag prövade att göra det kortet du hade gjort och det vart perfekt!

    Mvh:lina 20 år

    SvaraRadera
  2. vilket fint kort till far på fars dag! ska testa det!

    SvaraRadera