fredag 26 november 2010

Färglägg med torrchalks!

Hej på er!

Jag tänkte jag skulle visa er ett gammalt sätt att färglägga stämplar som jag har "dammat av". Lite skoj att blåsa liv i tekniker man inte använt på länge. Här nedan ser ni vad jag har använt, det enda som inte finns i butiken är torrchalksen som jag har haft länge nu, tror de var ett av de första inköpen som nybliven scrappare. Men i butiken finns det andra torrchalks förstås!


Jag börjar med att stämpla den fina textstämpeln från Rox Stamps med en embossingdyna.


Därefter tar jag min ögonskuggeapplikator (som bara används till chalks, såklart) och applicerar torrchalks med lätta cirklande rörelser.


Då ser det ut så här.


Sedan tar jag en bit av en vanlig tillklippt kökssvamp och borstar av överflödig chalk.


Sedan har jag grävt djupt i DT-lådan och hittat gamla men så vackra papper från Basic Grey som jag tyckte kunde behövde komma fram i ljuset. Visst är det lite kul är man hittar såna där små pappersrester som är som guldkorn när man botaniserar i spillådan.

I butiken hittar du

Rött band (men det är utan sidenkanter)

Hoppas ni har det bra ute i snövädret. Vet att det ser lite olika ut i landet men här har vi snödrivor (men ganska så små) och ett par minusgrader. Ganska så behagligt och barnen har roligt i snön. Riktig julstämning får jag i alla fall inför helgens adventsfirande.

Kram på er!

Cath.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar