tisdag 9 november 2010

Annorlunda julkort

Ja tänka sig, att jag faktiskt fått till ett julkort till... Nu måste jag nog tro på att lusten tillbaka, hihi...

ÄNTLIGEN!! Och jag som inte ens brukar göra speciellt många julkort, hihi...




Det är inte ofta som jag använder andra färger än traditionella julfärger till mina julkort men detta pappret tyckte jag var så läckert så jag kunde inte motstå!!

Jag har rivit kanterna, fast inte chalkat dem denna gången! En kakservett och så lite blandade dekorationer...

Den blå cirkeln under mmotivet har jag stansat ut med en spellbinderdies och sedan sprayat med Glimmer Mist. Superläckert!!



Jag bara ääääälskar det här motivet från Magnolia!!! Jag har en hel del vänner runt omkring mig som spelar fiol så jag var så klart tvungen att köpa stämpeln när jag såg den i shoppen, hihi...

Jag har även lagt skuggat runt motivet med lite distressfärg och ni ser att det är prickar lite här och var... Där har jag lagt en mask som jag tillverkat själv med några hål här och där. Då blev resultatet så här. Me like :)



Dessa biljetter kom hem för ett tag sedan och jag blev heeelt förälskad!! Billiga som sjutton och man fick en hel rulle.... Ni kommer få se dem på massor av alster framöver, hihi...



Jag har testat på Quilling som Inger fick in i butiken för ett tag sedan och det var riktigt kul!

Roligt att kunna prova lite olika tekniker och även kombinera dem med varandra. Inte blev det så dumt heller :) Testa vet ja!!



Här har jag använt en av Rox Stamps nya stämplar - Bara till dig - tänk till så mycket olika saker den passar. På choklad, fina handgjorda kort till goa vänner och till presentpåsar, och till.... Jaja ni fattar vad jag menar ;)

Övrigt material som jag använt:
Vit cardstock som kortbas
Spellbinders att stansa ut cirklar och ovaler med
Distressdyna Vintage Photo
Ljusblått band
Wellpapphjärtan
Röda minirosor

Kramis
BellaMio

1 kommentar:

  1. Wow, dette syns jeg var imponerende!
    Så mange spennende og annerledese detaljer, og likevel veldig julestemning i dette ja. :)

    SvaraRadera