söndag 3 oktober 2010

Höstigt med Belles´n Whistles

Har i min trädgård två äppelträd som har en märkligt ojämn produktionskurva, vartannat år blir det i stort sett inga äpplen och vartannat år blir det hur mycket som helst (de är tyvärr helt i fas med varandra, hade ju varit bättre om de liksom turades om :) ) I år är i alla fall ett sånt år som svämmar över av äpplen. Har alltså köket och huvudet fullt av äpplen och äppelpaj så det känns alldeles rätt att pysslet går på samma tema.... har därför gjort ett kort med en av de supersöta Belles´n Whistles-stämplarna, den lilla bakande ( äppelpaj, förstås!) sötnosen. Är lycklig ägare till fyra av dessa stämplar, gillar dem jättemycket. Av de fyra i min ägo verkar dock just denna ha tagit slut i shopen, men det finns många andra fina kvar. Blev ett kort i höstfärger:


Färglagt har jag som vanligt gjort med distressrefillers. I kanterna på motivet har jag stämplat med en "fläck"stämpel liknande denna. Har använt spillpapper från DT-lådan som jag sicksackat ihop med symaskinen. Den vita "spetsen" är stämplad med en stämpel från clearstampsetet Rockin´ Renaissance, Tattered textures, embossad med Seafoam White. Dekorationer från senaste DT-paketet - orangea dekorationsbär, vit blomma stämplad med textstämpel, från tidigare DT-paket bruna dekorationsbär, brun miniros, brun ros med tyll, grön spets, grönt organzaband. Texten är skriven i en ramstämpel från mina gömmor. Kantat motivet och textskylten med lite Distress Stickles Vintage Photo OCH förstås till sist lite prickar här och där med orange Paper Pen. Grön CS.

Nu ska jag äta lite mer äppelpaj :) !

Ha det gott!
Kram / Eva





2 kommentarer: