lördag 16 oktober 2010

Gäst DT...

Hej!

Jag har fått den stora äran att gästa Pysseltagens blogg. Ser framemot detta och hoppas ni kommer hitta inspiration.


Jag heter Erika och bor med min sambo och två barn strax utanför Helsingborg. Började stämpla och göra kort under min första mammaledighet, för man kan inte bara städa, tvätta och laga mat;)

Älskar allt som har med stämplar, färg och kladd att göra, vilket kan spåras långt tillbaka;) Det är inte alltid som det finns tid till detta då dom små också kräver sitt (speciellt vid mammas pysselbord och med hennes saker;), men vad gör man inte för att roa.

Vill ni hitta mer inspiration utöver det som jag kommer att visa här så är ni välkomna att titta in på min blogg www.e-designat.blogspot.com


Nog om mej! Vad tänkte jag bjuda på idag då? Jo Inger skickade med mig julpapper, cardstock, stämplar och dekos. Mums! och jag som aldrig blir färdig med mina julkort;)



Har stämplat dessa söta nallar på akvarellpapper och färglagt med akvarellpennor. Utstansad med en spellbinder och monterad på brun cardstock. Sen har vi det söta bakgrundspappret med hjärtan;)


Jag har medvetet inte målat ut färgen för att få lite liv i bilden. Sen har vi den fantastiska Puffy Velvet, om jag får ha den ifred för 5-åringen. Hon behöver den på allt;)

I stämpelkitet fanns denna söta mistel, och är det jul så är det jul eller? Den blev monterad på det snygga banden som har kommit in i mängder hos Inger. Har lagt en beställning på massa band, men säg inget till min sambo;)


Sen har vi insidan som fick bli distressad i grunden. Små söta snöflingorna som fanns i stämpelkitet och God Jul stämpeln från utsidan fick vara med här också. Det är bara att skriva en hälsning och skicka. Julkot nr 1 av ja hur många...

Material som använts;

Puffy Velvet
Stämpelkit med Nallar
Textstämpel
Cardstock
Mönsterpapper
Akvarellpapper
Pärlor
Rutigt band
Vit crispy band

Jag hoppas att ni har fått lite inspiration att börja på era julkort med alla finna papper som finns hos Inger.

Vi ses snart!

Kram Erika

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jätte sött julkort, skall bli roligt att följa
    dig och se vad du skapar.
    Titta gärna in hos mig!
    Kram Ann.Charlotte

    SvaraRadera
  2. Vad kul att se någon ny här! Jättefint julkort, ska genast skutta in på din blogg och kika runt lite mer!!

    Ha en bra dag!

    //Linda

    SvaraRadera
  3. Hej Erika!
    Känn dig välkommen till Pysseltagen!
    Har kikat in på din blogg, jättefina saker.
    Ska bli kul att se mer av dig.
    Kram
    Linda K

    SvaraRadera