torsdag 30 september 2010

Rox Stamps

Som en del av er vet har Pysseltagen börjat samarbeta med Rox Stamps. Det är AnnaLena som driver Rox Stamps, ett rykande färskt stämpelföretag med helt underbara textstämplar av hög kvalitet.

Premiären som gick av stapeln på vår egen mässa förra helgen gick över förväntan och under veckan har stämplarna sålt otroligt bra.

Så jag tycker det är på sin plats med en ordentlig presentation av AnnaLena och Rox Stamps.


Namn: Anna-Lena Lundin
Ålder: 46
Bor: Ljungbyhed
Familj: Sambo Micke och dottern Elin 18 år
Jobbar: Deltid på Adapt Media - Klippan som Grafisk Formgivare
samt driver ROX Media tillsammans med sambon Micke.Driver e-butikerna
www.vinyldekor.se & www.roxstamps.se

Bakgrund:
Av en slump gick jag en 2-årig utbildning hos Mac meckarna för många år sedan i Klippan och kom på så sätt i kontakt med Grafisk formgivning. Utbildningen var på halvfart och jag tog tillfället i akt att skaffa mig en praktikplats i Helsingborg på Reklamfabriken AB.


Efter avslutad utbildning fick jag jobb där. På Reklamfabriken sysslade man mest med produktion av stora skyltar och bildekor. Där arbetade jag ca 1 år.

Jobb fick jag därefter på Eradur AB, där jag satt som ekonomiassistent och marknadsföringsansvarig. Efter 4 år på Eradur dök jobbet på Adapt Media upp som jag sökte och fick som grafisk formgivare.

Samtidigt under denna period startade jag och sambo Micke vår egen lilla reklambyrå. Efter troget letande på internet framförallt Blocket hittade jag till slut min maskin som jag köpte och jag kunde skära ut bokstäver och figurer i självhäftande vinyl.

Något år senare föddes www.vinyldekor.se en sida som säljer väggtexter och väggdekorationer.

Min passion för bokstäver och ord, tankenötter och ordspråk tog då en väldig fart. Och passion är det verkligen. Olika typsnitt och krumelurer är något som verkligen ligger mig varmt om hjärtat.

Våren 2010 föddes idén med ROX Stamps, att sätta ord på en skylt, bil, eller vägg - då var inte steget så långt till att göra det i stämpelform.

Hela våren och sommaren ägnade jag till att dels designa de första kollektionerna men också allt runt om, förpackning, logga och slutligen e-butiken....

25 september var det sedan äntligen premiär, hos Pysseltagen i Örkelljunga.

Besök gärna mina butiker, www.roxstamps.se och www.vinyldekor.se

Det här är med andra ord en tjej som verkligen kan sin bit och det syns på hennes stämplar! Själv äger jag redan ett tiotal och fler lär det bli, hihi...

Är ni intresserade av att köpa på er några av dessa läckra stämplar så hittar ni dem antingen i AnnaLenas egna shop eller hos Pysseltagen.

En blogg finns det så klart oxå, välkomna dit!

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar