fredag 3 september 2010

Askar, askar och åter askar!!

För ett tag sedan fick jag lite roliga saker i ett DTpaket som Inger ville att jag skulle altra till invigningen av Pysseltagens nya lokaler.

Bland annat så var det fyra stycken askar, så idag tänkte jag visa er vad jag gjorde med två av dem.

Den första fick bli en ask att förvara alla julkort i. Man får så många varje år och jag tycker det är så tråkigt att bara kasta dem (skulle jag aaaaldrig göra!!!) så jag gjorde en ask att ha dem i.

Dessutom kan man ju plocka fram asken nästa år och kolla så man inte missar att skicka till någon, hihi...

Jag började med att klä in själva asken i ett underbart rött cardstock med strukturen Dotted swiss (kommer upp i shoppen vilken dag som helst). Precis så där härligt julröd som jag vill ha det!!

Sen fortsatte jag med locket oxå (pappret heter Peppermint stick) och sist limmade jag fast en vacker bit spets runt om kanten på locket.

Jag ville ha ett handtag på den här asken så jag flätade ett sidenband och fäste genom locket med brads. Och så lät jag ändarna vara kvar på bandet som en liten extra dekoration.


Bokstäverna är grungeboard och dem har jag målat med den fantastiska snöfärgen som vi sålde slut på under invigningen. Men jag gissar att det kommer mer till butiken vilken dag som helst för den är underbar!!


Stjärnan är i wellpapp och kommer från Inkido. Jag chalkade kanterna och så limmade jag fast siffrorna sist. Även de har fått ett lager av snöfärgen på sig.



Och i vanlig ordning så måste jag ju ha med lite blommor, hihi... Här är det tre vackra röda rosor som jag glittrat till lite med stickles. Å så ett knippe dekorationsbär och två utstansade löv.
Nästa ask är till Halloween. Denna konstiga helg som vi nuförtiden firar i Sverige oxå. Jag kan väl erkänna att jag inte är så där vidare förtjust i Halloween och fick direkt svårt för papprena när Inger skickade mig en hel hög.
Men skam den som ger sig!! Och nu måste jag nog säga att den här asken är den jag tycker allra bäst om, hihi...

Det blev ju så klart en ask att förvara godsakerna i, för det gillar jag, hihi....
Jag har klätt hela asken med papper från serien Halloween in Wonderland från Graphic 45. Sen jag har jag stansat ut två gångjärn i Grungepaper och fäst med brads i själva asken och locket. Gångjärnen målade jag först med Crackle Paint och sen på med ett lager 3D-lack. Så snygg effekt!!
En tag har jag fäst med en snutt sidenband runt det ena gångjärnet.


Öppnar man asken så finns det så klart massa "treats" där i. Återstår att se hur många Inger mumsat upp nästa gång jag tittar i den ;)

På utsidan har jag satt fast ett litet nyckelhål i grungeboard som jag målat på samma sätt som gångjärnen.
Det var de askar jag tänkte visa er idag!! Resten av mina skapelser får ni se en annan dag...
Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar