måndag 5 juli 2010

Stampscapes möter Magnolia :)

Är du en av dem som gillar att ha bakgrunder till dina motivstämplar? Ja då är detta ett inlägg för dig, hihi...

Jag gillar verkligen mina stampscape-stämplar och jag tror nog att det kommer sluta med att jag äger varenda en av dem, hihi...

Idag bjuder jag er på ett kort där jag gjort en bakgrund med stampscapes-stämplarna och så en Magnolia-stämpel framför! Och det blev riktigt bra, så det kommer jag göra fler gånger :)

Looki looki!

Visst blev det bra?

Stampscape-bakgrunden har jag gjort på ett akvarell-papper, och stämplat med distressdynorna. Stämplarna jag använt är från Nature sheet 7. Jag har använt Foam Brusches för att dutta i lite mer färg där det behövdes.

Magnolia-stämpeln har jag färglagt med mina Tombows, sen har jag lagt ett tunt lager med Smooch på paraplyet så det skimrar såååå fint!! Själva motivet har jag fäst med 3D-kuddar så det blir lite rymd i kortet.

Kortbasen är en ljust grön färg och de rivna kanterna har jag chalkat med dark brown.



Hälsningen är stämplad med embossingdyna och embossad med brunt pulver. Jag har distressat till kanterna lite med min Vintage Photo-dyna. Lite vit spets skymtar fram under oxå.


Och så ett par rosor och en kvist med dekorationsbär som pricken över i:et!
Nu ska jag gå upp på altanen och mysa med en svalkande drink och en god bok!
Kram
BellaMio

4 kommentarer:

  1. Sååååå snyggt!! skall man behöva köpa dessa stämplar också nu, hi hi.
    Alltid kul med nytt tänk.
    Ha en fortsatt bra dag.

    SvaraRadera
  2. Läckert! Har haft samma tanke, men inte riktigt kommit till skott, efter att ha sett ditt superläckra kort så måste jag ju testa!!!

    //linda

    SvaraRadera