lördag 10 juli 2010

Stämplar från Crafters Companion och Pysselrummet!

För ett tag sen fick ju Inger hem helt nya stämplar från Crafters Companion, och generös som hon är gav hon mig ett kit.
Jag har ju redan visat ett kort med stämplarna, men si nu har jag klurat ut det roliga med de här stämpelseten.
De är ju ihopsatta så att man ska kunna kombinera alla stämplarna i kitet med varandra. Sååå kul!
Så nu tänkte jag visa er två kort jag gjort med alla de små söta tillbehörs-stämplar som tillhör kitet.
Först ut är det här blåa kortet...
Jag använde en gråblå cardstock som bas, ett härligt blått papper som jag ruffat upp och chalkat kanterna lite på.
Bakgrunden till flickan är en bit vit cardstock som jag stämplat och embossat en stor textstämpel på. Sen har använde jag mig av en av Martha Stewarts punch around the page.
Jag började med att färglägga flickan, sedan valde jag tillbehör. Det är så finurligt att om man klipper bort en liten bit i handen så passar det alldeles utmärkt för flickan att hålla i saker. Jag valde nyckeln och även hjärtat är ett tillbehör.
Jag målade alla delarna var för sig, det går ju så klart att maska dem oxå.
För att göra blommorna så stansade jag ut fyra blommor i vit cardstock, vek bladen lite lätt på mitten och chalkade kanterna. Limmade ihop dem två och två och till sist en ljusblå miniros i mitten.
Nästa kort fick gå i rosa nyanser :)
Vit cardstock som bas, och ett rosa papper från Mariposa-stacken som täcker nästan hela framsidan.
Denna gången använde jag rutan med hjärtanen från kitet. Jag stämplade på ett mönstrat papper och målade bara hjärtanen och kanten. Sen delade jag på de två fyrkanterna och fäste dem på kortet. Måste säga att det ramade in stämpelmotivet riktigt snyggt.
Med mina spellbinders stansade jag ut en scalloped oval och medan jag fortfarande hade diesen kvar gnuggade jag in lite distressfärg (Victorian Velvet). En klutt Pearl Maker i varje "gupp" fick det bli oxå...
Här ser ni att jag valde nallen (och en ballong på bilden ovanför) till flickan denna gången. I alla kiten följer det även med passande textstämplar.
En ros, några körsbärsblommor, ett par minirosor och några utstansade kvistar fick stå för dekorationerna här.
Jag tycker absolut att ni ska köpa er ett kit och testa för det är riktigt roligt att variera sig med tillbehörsstämplarna! Önskar att fler stämpelföretag kunde ta efter den här idén :)
Till sist... För några veckor sedan fick jag en fråga i en av kommentarerna om jag inte kunde visa mitt pysselrum. Så jag kilade ner i källaren idag och knäppte en bild...
Här sitter jag och pysslar!! Jag är kanske lite trångbodd och jag har absolut inte så fint som många andra har det.
MEN, det är min plats, här spenderar jag min mesta lediga tid. Och jag är så glad att det är i källaren! Ända svala stället i huset nu när det är 33 grader över allt annars!
Snurrar jag till höger så är mitt skrivbord med dator och skrivare där. Och ytterligare ett halvt snurr med stolen så sitter min käre sambo där och spelar online-spel!
Det var allt från mig idag!
Kram
BellaMio

3 kommentarer:

  1. Åh vad underbara kort!!!

    Jag tycker din pysselhörna ser fin ut :o) Jämfört med min ;o) Och då har jag inte ens en bråkdel av grejer du har... Men jag har som du en EGEN plats :o)

    Trevlig sommar!

    SvaraRadera
  2. Sååå fina kort!!! Och din pysselhärna ser hur mysig ut som helst!!

    Stort, stort tack för allt fint som kom i min brevlåda idag, alla vackra fjärilar och blommor, och allt det andra!!!! Ljuvligt!!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Helt fantastiska kort! Och så skoj att få se din pysselhörna Mio!
    Kram!

    SvaraRadera