onsdag 9 juni 2010

Stampscape!!!!

Idag har de otroligt läckra
landat hos Pysseltagen!!!

TACK snälla snälla Inger för att du tagit hem dessa läckerheter :) Jag kan knappt vänta innan jag får lägga mina tassar på dem!!!

Har du aldrig sett dessa stämplar tycker jag absolut att du ska kila in till deras sida.

Det finns så otroligt mycket som man kan göra med dessa stämplar och jag kan bara inte låta bli att visa er ett par bilder från deras galleri:











Visst är alsterna hur underbara som helst??!!


Det finns massor med workshops och lessons på deras hemsida. Hur många bilder som helst att inspireras av i deras galleri. Så fort jag har fått hem mina stämplar kommer jag att jobba ihop ett par tutorials på hur jag gör med dem oxå. Men en liten genomgång av vad du behöver tänkte jag i alla fall skriva ner här, så du oxå kan komma igång!!

Det finns ju hur många tekniker som helst, men i en av de första lektionerna på Stampscapes visar de lite enkla steg, med massa bilder så även ni som har svårt för engelska förstår!!

I den tekniken som de visar där används Glossy Cardstock och en stämpeldyna som fäster på blankt material. Jag föreslår Stazon. Sedan använder de dye ink dynor. Det är alltså vattenlösliga dynor. Själv kommer jag att använda mina distressdynor till denna tekniken. De är ju vattenlösliga och funkar alltså bra. Ett tips är att köpa de små färgläggningsdynorna och handtagen till detta.

Man kan ju oxå använda akvarellpapper och färglägga sitt färdigstämplade motiv med ex, Tombows. Det ska jag självklart prova!!! Med Tombows kan du ju även måla på själva stämpeln och sedan stämpla på akvarellpappret och får då ett resultat ungefär som på den översta bilden jag visade er.

Jag tror helt säkert att det går att göra på precis samma sätt som när man brukar stämpla och färglägga motiv. Det som är grejen är ju att bygga upp olika scener med sina stämplar.

Alsterna man kan skapa passar ju lika bra till kort, dekoration på LO's, tags, omslag till BIA-projekt, tavlor, m.m. Finns ju hur mycket som helst, bara fantasin som sätter gränserna, hihi..

Kram BellaMio

3 kommentarer:

  1. Ja jag instämmer, dessa stämplar är helt underbara. Jag har ju lyckan att äga ett set och har gjort många naturkort. Väldigt enkelt, bara stämplat och sen använt torrkalk och det blir jättebra.
    Nu ska jag kika in i butiken på dessa =))
    kram//Y

    SvaraRadera
  2. Jättefina stämplar......

    SvaraRadera
  3. har skaffat stämplarna är beredd, väntar på din turtuials
    kram annette

    SvaraRadera