fredag 4 juni 2010

Mera metall!

Nu har det varit alldeles för lite metall här på sista tiden tycker jag, och även om jag brett ut mig lite väl mycket i bloggen sista dagarna :) så kan jag inte låta bli att visa ett kort som jag hade väldans kul när jag gjorde. Det är avsett för en tonårskille och tanken var att det skulle vara lite "coolt" (- inser att man, när man passerat de 40, sannolikt inte har en aning om vad som räknas som coolt i hans kretsar men man måste ju ändå göra ett försök ju =) ) Så här blev det i alla fall:



Bakgrunden är sprayad med Jazz Blue glimmermist (älskar den knallturkosa färgen) och lite distressmist med Faded jeans refiller och Perfect pearls Forever Blue. Stämplarna är från TH Mini Muse collection som TYVÄRR just verkar ha tagit slut i shopen. Metalldödskallen är gjord mha ett par grungeboardfigurer från TH mixed minis, körts i Big Shoten så som beskrivs här. Texten är gjord mha handskriven spegelvänd mall , också visat i samma inlägg. Metallen är i färgen Slate (grå) och när jag sandpapprat de upphöjda partierna så tyckte jag kontrasten blev för dålig mellan motivet och bakgrunden. Duttade därför svart acrylfärg med en svamp på och lite runt motivet, slipade sen igen upphöjda partier när färgen torkat och tadaaa! Genast framträder motivet mycket bättre och metallen får ett slitet, oxiderat utseende ( tycker i alla fall en ocool 40+ som jag ser coolt ut =) ). Runt kanterna har jag sen kört med ett räfflat leksaksbilhjul och även där duttat lite svart acrylfärg innan sandpappring.

Övrigt material:
Svart och vit CS
Randigt band

svarta brads

Nu lovar jag att ta en liten bloggpaus :), i alla fall över helgen , fast mer metall ligger och väntar...

Ha en riktigt skön helg allihopa!

Kram / Eva

2 kommentarer:

  1. Sååå snyggt! Och jag som dock är lite överårig för att VETA tycker absolut att det är riktigt coolt!
    Kram!

    SvaraRadera