måndag 3 maj 2010

Tävlingsinspiration och Magnolia

Tyckte jag var snabb med att haka på majutmaningen men blev glatt överraskad av att se att det första snygga tävlingsbidraget redan hunnit landa i bloggen. Dessutom har det ju just kommit ett underbart inspirationskort med en av de nya Magnoliastämplarna från en bloggläsare. Kan alltså inte påstå att det är ett särskilt originellt blogginlägg detta, men här kommer i alla fall lite mer ifrån mig på samma tema :) !

Först ut ett morsdagskort enligt majtävlingen, alltså rött och turkost, 1 pin, 2 knappar, 3 rosor:



...och insida för att bevisa att det faktiskt är ett morsdagskort =D :


Motivet och småstämplarna runt detta inklusive texten kommer från ett jätteläckert stämpelkit, "Glamour Girls" från Crafty Secrets.

Färglagt har jag gjort med distresser och Tombows.

Övriga stämplar: swirl från Reprint, hörn från Floral Touches , Clear choice stamps.

Fullkomligt älskar alla underbara Clearstampsset som ramlat in i shopen på sista tiden, stämplar av alla varianter är verkligen min stora svaghet (tillsammans med distresserna förstås ;) ) och helst skulle jag vilja ha allihop. Plånboken håller inte riktigt med men jag jobbar på saken...:)

Övrigt material:
Röd CS Bazzil Canvas
mönsterpapper -baksida av ett julpapper jag inte minns namnet på
Akvarellpapper
Rött crispyband
röda minirosor
vita E-line flowers (just de vita verkar tyvärr vara slut)
egna knappar
hjärtpin
turkos bouillontråd
Kant/hörnstans MS
Röd strass

Så ett par kort med några av de nya Magnoliorna, såå söta stämplar och roliga att färglägga dessutom! Först en "Ballerina Tilda" (tyvärr slut i shopen), tillsammans med lite spillbitar , ffa av BoBunnys glittriga julpapper:


Tilda är färglagd med distresser och Tombows, bakgrunden likaså. Sen har jag maskat Tilda och stämplat lite noter i bagrunden, dessa kommer från stämpelsetet Altered Art, Crafty Secrets. Även texten är från Crafty Secrets, Glamour Girls (länk ovan).

Övrigt material :
Lila CS Bazzill canvas
Mönsterpapper BoBunny Snowy Serenade Glitter paper -serien
silverfärgad Bouillontråd
Pearlmaker cream
Vita dekorationsbär
Vitt band
Rosa pin
Retroflowerstans small, medium, large (Hur skulle man klara sig utan dessa =D ? )
stickles Frosted Lace
Spellbinders Petite scalloped ovals, large.
MS kantstans Deco Shells
vit spets

Till sist en " Lady Tilda" ( som tyvärr också är slut i shopen, strykande åtgång tydligen men det finns fortfarande många andra söta kvar )


Fick bli ett morsdagskort till och använde mig av StampARTics fina majskiss.

Även denna Tilda är färglagd med distresser, förstås :), och liite Twinkling H2O:s. Texten skriven på vanligt skrivarpapper som distressats.

Övrigt material som inte redan räknats upp:
Mönsterpapper från LadyBug
vita rosor med tyll
MS deep edger punch-Doily lace trim
Spellbinder Big scalloped ovals
Sissix sisslitz die Flowers, Branches & leaves

Sådärja, nu tror jag att det mesta är med. Tveka nu inte att haka på majtävlingen, morsdagskort går ju alltid åt så här års :).

Lycka till och ha en riktigt skön kväll!

Kram/ Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar